csütörtök

Nem csak a multikkal szemben érezhetjük magunkat bakfittynek...

Sokat gondolkodtam az elmúlt időszakban.





Nem véletlenül.





Több ismerősöm panaszkodott, hogy közművektől irreálisan magas pl: távhőszámlát kapott. Ismerős a helyzet?



Egészen addig én sem foglalkoztam vele, míg egy februári napon 35 ezres távhőszámla punnyadt a postaládámban. Megdöbbentem, hisz egyáltalán nem fűtöttem. És költségmegosztók voltak a radiátorokra felszerelve. Az enyém keményen és rendíthetetlenül állt a 1,179 forintos pozícióban.Alapban 25 fok volt a lakásban, és amúgy is rühellem a meleget. Nos, bevallom nem voltam hajlandó kifizetni, hisz olyan szolgáltatásért akartak tőlem pénzt lehúzni, amit nem tartottam sem korrektnek sem pedig reálisnak. De mindannyian tudjuk, hogy az ilyen cégekkel szemben max. pisilhetünk, de a cinkos szél még azt is a pofánkba fújja.

Sok embertől informálódtam, hogy nekik milyen számla jött ki, és számottevő volt azoknak a száma, akik hasonló meglepi csomagot találtak leveleik között. Azonban voltak olyanok akiknek erre a hónapra 5 ezer forintos díjat szabtak ki.

Hát igen...ilyenkor rohadt jól működik fűtés támogatás!!!

De mint egy társas házi lakónak, többek között nem csak a lakás fűtését, hanem a lerobbant, igénytelen társas ház folyosóinak költségét is nekünk kell megtéríteni. Nincs is ezzel probléma de TÖK FELESLEGES EGY ZÁRT ÉPÜLETBEN, AHOL MINDENKI LIFTTEL KÖZLEKEDIK A FOLYOSÓKAT FŰTENI. Alapban nincs hideg még télen sem, akkor mi a rosebbnek pazaroljuk erre a pénzünket!!!

De vissza a távhőszámlához. Úgy gondolom, teljesen jogosan vettem a nyakamba a várost és jártam utána a dolgoknak.

Gondoltam először konzultálok a fűtésszolgálatóval, ahol egy kedves de teljesen stílustalan női hang közölte velem, hogy a közös képviselő ezt jelentette le. Oké, banyek! Megértem. De azt már végleg nem, hogy milyen közös képviselő, hisz a háznak csak egy intéző bizottsági elnöke van (aki nem magyar) valamint lóti-futi bizottsági tagok, akik gyakorlatilag érdemben semmit sem tudnak ( és sok esetben nem is akarnak) segíteni a ház lakóinak.

Nos...miután felvázoltam a házban uralkodó hierarchiát....gondolom nem meglepő, ha azt mondom, hogy egy nagyon rossz emberi közösség működik mifelénk.

Rendben. Elfogadtam az ügyintéző hölgy indokát. De még mindig nem tudtam meg, hogy mi a fenéért van ekkora fűtésszámlám, ha vannak költségmegosztóink.

Gondoltam felhívom, az alapban kedves intéző bizottsági elnököt, hogy mit tud erről mondani. Reagálását teljesen logikusnak találtam csak arra nem kaptam most sem választ, hogy mi a fenének vannak felszerelve a költségmegosztók!

Az úr indoka a következő volt: bla....bla.....bla....izé, mert a fűtés....bla és ekkor ezt úgy számoljuk....bla....bla...stb. Érdekes volt végighallgatni, mert a tényleges választ nem kaptunk meg csak gyenge mellébeszélést. Szóba hoztam a költségmegosztó állását de erre érdemben semmit sem reagált.

Nos felfújva magam telefonháborút indítottam a fűtésesek ellen. Kő keményen 3 hónapig egy buznyákot nem voltam hajlandó fizetni!!!

90 nap száj tépés után- gondolom elunta a kis hölgy és úgy döntött, hogy levakarhatatlan vagyok - uszkve minden infót megpróbált nekem átadni.

És itt bukott meg a mutatvány.

Ugyanis kiderült, hogy a ház és hőn szeretett intéző bizottsági elnökünk ( na meg teljes nyelvcsattogtató pereputtya)(tisztelet a kivételnek) nem kötött szerződést a fűtésszolgáltatóval, arra, hogy a költségmegosztókat működtessék (!!!) mert egy-két lakásba nem tudtak bemenni és nem volt róluk információjuk, hogy kinek is a tulajdonában van. Ha hülye lettem volna ezt még el is fogadom. De nem vagyok.

KETTŐ HÍVÁSOMBA KERÜLT, HOGY MEGTUDJAM KIHEZ TARTOZNAK AZ EMLÍTETT LAKÁSOK. NEKIK VOLT RÁ 1,5 ÉVÜK!!!És én nem töltök be nagyobb szerepet a lakói státusznál.

Szóval ne vakítsanak, hogy azért mert... -ez az ami nem létezik. A sok hülye kifogás, mint az életben, mint a munkában...vagy bárhol.

Természetesen ezt nyilvánvalóvá tettem sok lakó számára, aki megdöbbenten hallottak erről. Márcsak azért is, mert az intézőbizottság elnöke előszeretettel hivatkozott a költségmegosztók hatékonyságára, és a magas számlákat a folyosók fűtésével indokolta.



Kérdem én! Csoda ha ilyenek után sokan nem hajlandóak megfizetni az irreálisan pofátlan közös költséget???

A ház romokban, a lépcsőház szintén, a liftek ócskavasak, a ház hemzseg a csótányoktól, árvíz jellegű csőtörések tarkítják egyes szintek életét. Nem beszélve arról, hogy sokan kulcsra zárják a folyosók ajtaját. Megértem, félnek. De tűzvédelmi szempontból ez tilos és életveszélyes. És mégis vannak olyanok, akik pöffeszkedve hágják át ezen szabályokat.

A legszomorúbb azonban az, hogy ezt megteszi az is akinek jó pédával kellene előttünk járnia, hiszen az intéző bizottság tagja. ( De csodálkozás nincs bennem, hisz helyzete a házban meglehetősen képlékeny. Sikerült sok.sok ellenséget szereznie magának, így fél egyedül közlekedni és bizony ezért is van zárva a folyosóajtó!)?

Nos, és nem tudhatom. De ma 2009-ben Magyarországon - sajnos- semmi sem lehetetlen!!!



Tehát...nem kell feltétlenül a multikkal szemben pöttynek éreznünk magunkat, ha ezt szűk életterünkön úgyanúgy megtehetik velük.


Nincsenek megjegyzések: